15 Kasım 2014 Cumartesi

Yeni Baslayacaklar icin Almanya - Avrupa Birligi Ulkelerine Goc

Uzun suredir yazmadim, baktim actigimdan beri 275 tik gelmis. Tekrar yazasim geldi :)

Aslinda blog'u gezdigim yerler icin fiyat rehberi seklinde dusunmustum. Ama kisa bir sure once Almanya'ya tasininca fark ettim ki bu alanda-yani goc etmek, surecler ve fiyatlar-bi rehber bulmak cok zor. Su zamanlarda da ozellikle Batili bir ulkeye goc etmek maalesef biraz guncel bir konu haline geldigi icin faydali olur diye dusunuyorum.

Avrupa Birligi 2012'den beri vasifli isci acigini gidermek icin mavi kart-rahat olsun diye bundan sonra EU Blue Card diyecegim-programina basladi. Geliriniz belli bir rakamin uzerindeyse ve isiniz hazirsa, sorgusuz sualsiz ailenizle birlikte goc edebilirsiniz kisacasi. Aramaya inanirsaniz, kolayca onlarca link bulacaksiniz gereksinimlerle ilgili. Ben isin kolayina kacip wiki linkini koydum.

http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Card_(European_Union)

Onemli hatirlatma: Bu yazinin konusu halihazirda bir is teklifi alip Almanya veya baska bir Avrupa birligi ulkesine goc etmeye karar vermis kisileri ilgilendirmektedir. Anlatacaklarim Almanya icin ama diger AB ulkeleri icin de benzer surecler gecerli olacak. Ki teklif olmadan goc etmek yasal yollardan-evlilik vs. haric-cok zor zaten.

Konuyu farkli basliklar altinda inceleyecegim anlatmasi kolay olsun diye. Alti ana baslik geliyor simdilik aklima ama zamanla artar belki.

1) EU Blue Card icin Konsolosluk Islemleri (Bedeli 60Euro + Tercume masraflari)
2) EU Blue Card icin Yerel islemler (120 Euro)
3) Almanya'da Ev Kiralama
4) Almanya'ya Esya Tasima
5) Almanya'da Fiyatlar
6) Almanya'da Kurallar

Bu yaziyi bu sekilde noktaliyorum. Umarim usenmem bu basliklarla ilgili yazilari yazmaya :) Sorulariniz olursa bidiozkal@gmail.com'dan ulasin lutfen.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder