10 Şubat 2015 Salı

iskocya-Edinburgh (Highlands) Gezisi Ne Kadara?

Iskocya-Edinburgh (Highlands) Gezisi

Hazir Birlesik Krallik vizemiz varken, neden Iskocya'yi da gormuyoruz dedim bir haziran gunu ve aniden Edinburgh temelinde bir iskocya gezisi planlamaya basladim. Yaklasik iki gun sonra, agustos sonu icin istanbul-edinburgh biletlerini THY'den kisibasi 800TL-250Pound civarina almistim bile. Hemen sonra kalacak yer derdine dustum ve Randolph Mc Kenzie adli guzide mekani rezerve ettirdim.

www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g186525-d3386005-Reviews-Randolph_MackenzieEdinburgh_Scotland.html

Guzide diyorum, cunku agustos ayi gibi Edinburgh icin turistik acidan en kiymetli zaman diliminde geceligi 70 Pound'a yuksek tavanli eski bir Iskoc evinde kocaman bir oda bulmak gercekten sevindiriciydi. Ucakla otel halloldu, e vizemiz de var o zaman hersey hazir dedik ve yolculuk tarihini beklemeye basladik.

Yolculuk zamani:

Istanbul-Edinburgh yaklasik 4 saat suruyor, ama asil sorun ucus suresi degil sicaklik farki! 29Agustos'ta 30 derece sicakliktan yola cikip 10 dereceye varinca insan soyle saglam bir urperiyor ister istemez. O yuzden siz siz olun kaban mont atki bot, valizinizden eksik etmeyin, ve de size sasiranlara da aldirmayin.

Edinburgh'a vardik ve meshur aksanli iskoc polisini gecip disariya ciktik. Havaalani-sehir merkezi kisibasi 4 Pound'a tek yon tasiyan otobuslerden birine bindik ardindan ve sehir merkezine vardik. Ama  hatirlatmadan edemeyecegim, yapimi devam eden bir tramvay hatti vardi, belki de tamamlanmistir. Ulasim ile ilgili bir not daha, bence sehir icinde herhangi bir ulasim araci kullanmaniza gerek yok gezmek icin, yurumek yeterli. Fakat derseniz ki bir turist gelenegi "hop-on, hop-off" otobuslere binecegiz, kisibasi 30Pound ve Kraliyet Ailesi'nin emekli yati "Royal Yatch Britannia" ve "Palace of Holyroodhouse" gibi gorece uzak yerlere de gidiyor ve yaninda da giris indirimleri vererek. Bu saydigim iki yer disinda tabii ki Edinburgh Kalesi'ni gormeden, meshur kasmir veya yun atkilarindan almadan ve kraliyet yolu "Royal Mile" ve etrafini ayrintili sekilde kesfetmeden de geri donulmez.

Edinburgh Kalesi (zemin futbol icin uygun)

                                                            Kraliyet Yolu'nun sonu-basi?

Bundan sonrasi alisilageldik bir gezi yazisi sekline burunecek hissediyorum. Ama bolca ornegi bulundugundan bu tip yazilarin, yemek yedigimiz ve icki ictigimiz bir kac yeri ekleyecegim fiyatlariyla:

1- Mussel Inn: Midye canavarlari icin, iki kisi iki tencere midye, iki bardak bira ve ekmek 30 Pound.
2- Patisserie Valerie: Gorunumler guzel, lezzet ayni seviyede degil. Iki kisi kahvalti cay kahve 15 Pound
3- The Holyrood 9A: Gercek iskoc yemegi haggis ve burgerleri tavsiye ederim. Iki kisi icki dahil 35 Pound
4- Iskoc Viski Muzesi: Viski nasil yapilir, hangi yollardan gecer, puf noktalari nedir hepsini tek tek anlatiyorlar ve sonunda da tadim var. Viski bana gore degil ama muze eglenceli. Kisibasi giris 20 Pound.

Zaten pound cok degerli TL karsisinda, bir yerden sonra fazla acikmiyor insan.

Muzenin muhtesem koleksiyonundan ufak bir kesit.

Tamam, Edinburgh'a dair herseyi anlattim fazla uzatmadan. Simdi asil hala aklima geldikce heyecanlandigim ve su ana kadar gezdigim yerler icinde beni en cok sasirtan yerlerden biri olan Kuzey Iskocya-Highlands'ten bahsedecegim.

Bashedecegim derken, uzun uzun anlatmayacagim tabi. Cografi olarak Iskocya'nin kuzey topraklari Highlands, icinde muhtesem dogal guzellikler, Loch Ness adli efsanevi bir gol, Cesur Yurek filminin gercek hikayesi, Gulf Stream'in etkisiyle araliksiz yagan yagislar gibi birbirinden farkli bircok ilginc oge iceriyor. Butun bu guzellikleri gorebileceginiz geziyi de rehberli kucuk otobuslerle 12 saatlik tur halinde satisa cikarmislar hakli olarak.

http://www.highlandexperience.com/tours/edinburgh/Loch-ness-tour-scottish-highlands.htm

Gerekirse Edinburgh Kale'sinden baska bir yeri ziyaret etmeyin ama bu tura katilin-kisibasi 49 Pound, 12 saat suruyor. Farkli turlar de var tabi ki, ama zamani bol olanlar icin. Ha bahsetmeyi unuttum; Harry Potter'la ilgili bircok sey anlatiliyor tur kapsaminda ama ne yalan soyleyeyim, filmi de izlemedim, ilgimi de hic cekmedi, o yuzden yalan yanlis birseyler anlatmayayim size.

Tek bir foto koyup bu yaziyi bitiriyorum, ama tekrar ediyorum, Highlands'e ugramadan Iskocya'yi gormus sayilmazsiniz.

Ucak Bileti: 500 Pound-iki kisi gidis donus
Otel: 210 Pound uc gece-iki kisi
Yerel Turlar ve Ulasim:250 Pound (Highlands Dahil :))
Yemek Giderleri: 150 Pound (Highlands'e gidince butun gun yoldasiniz zaten, yiyemezsiniz fazla.)
Muze Girisleri: 80 Pound-iki kisi

Toplam duz hesap: 1200 Pound / 2 = 600 Pound'a geldi kisi basi 3 gunluk bir gezinin maliyeti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder