30 Ağustos 2016 Salı

Bozcaada Ne Kadara?

Aslinda Bozcaada icin yazma niyetim yoktu, yaziyi besleyecek cok malzeme de toplamadim. Yukaridaki fotograf da Polente Feneri'nde bulunmus bir arkadasa ait. Ama KAS icin yazdigim yazi, digerlerine nazaran daha fazla ilgi cekince, Bozcaada'yi da anlatmak iyi olur düsüncesine kapildim. Kalem kalem harcamalar:

Ulasim:  70TL Feribot Gidis ve Dönüs Dahil (1 Araba kisi sayisi bagimsiz)

Otopark: - (Adanin merkezinde yeterli kapasitede Ücretsiz Otopark var.)

Otel:  210TL Hera Otel (2 Kisi, kahvalti dahil, 9.1/10 üzerinden)
         225TL Nar Adaevi (2 Kisi, kahvalti dahil, 7.9/10 üzerinden)

Plaj:  20TL (Ayazma Plaji, 2 sezlong ve 1 semsiye)

Yemek:  237TL (Sandal Restaurant- 2 Kisi)
              54TL (Hanimeli-2 Kisi)
              130TL (Koreli-Ayazma Plaji-2 Kisi)

Hediyelik:  5TL (Magnetler muhtesem ve gercekten Bozcaada'ya özel)
Bar:  50TL-Kokteyl (Vermedik tabii ki o parayi, uyarmak icin yazdim sadece.)

Bozcaada, ya da eski adiyla Tenedos icin cok yüksek beklentilerim yoktu gitmeden önce. 16-17 yil önce yaptigim son geziden hafizamda kalanlar henüz yeterince berrakti ve tekrar gitmek icin cok da büyük bir istek olusturmuyordu acikcasi. Ne kalmisti hafizanda derseniz, güzel bir plaj, ilginc bir sarap fabrikasi, güzel bir liman ve Ayvalik'tan alisik oldugum eski Rum evleri diye özetleyebilirim.
Kisacasi ruh halimi anlatan tek sey su soruydu, neden bu kadar cok ilgi var ki adaya?

Cevabimi fazlasiyla aldim. Kabul etmeliyim ki önemli bir noktayi atlamisim, adaya yigilmaya baslayan yogun Istanbullu ilgisi ve Istanbul sermayesi. Ayvalik'in, Cunda'nin, Akcay'in, Altinoluk'un, yani Edremit Körfezi'nin degisimini, dönüsümünü ve hatta baskalasimini-talanini- yasamis biri olarak, bu durum beni rahatsiz etti dogal olarak. Ancak bu akini tamamen olumsuz bir bakis acisi ile yorumlamak da haksizlik olur. Ada, öyle ya da böyle yine de korumus kendini, sakinlerine büyük bir alkis. Her gelen de talana ve rant vurmaya gelmiyor dogallikla, bir övgü de adanin kültürel yönden olumlu yöndeki gelisimine etkisi olanlara.  

Yine fazla uzattim, üc ayri yeri anlatacagim. Birincisi haliyle Ayazma plaji ve Koreli, ikincisi adanin ilgi odagi Sandal  ve ücüncüsü de her ne kadar düsük puan alsa da, degerlendirenlerin hatasi oldugunu düsündügüm 4 Hanimeli.

1. Ayazma Plaji ve Koreli:
Kuzey Ege'de kumsali güzel plaj bulmak zor degil; ancak kuzeyli rüzgara kapali, dolayisi ile denizi cok soguk olmayan plaj bulmak imkansiza yakin. Ayazma Plaji'nin en büyük avantaji bu iste. Adanin dogusunda ve kuzeyinde poyraz ortaligi yikaken, Ayazma'da ilik bir su ve hafif bir meltem esliginde denizin tadini cikarmak mümkün.Sahsen cok hoslanmam ama, suyun sig olmasi da cocuklu aileler icin ayrica bir tercih sebebi. Öte yandan Türkiye sartlarinda olabildigince yapilasmaya kapali bir yer olarak kalmis Ayazma, yani sadece kumsal sezlong semsiye üclüsü (Sezlong 7.5TL, Semsiye 5TL) ve bir kac da baraka tarzinda yeme-icme yerine sahip. Size bu sinirli sayidaki mekandan bir tanesini, Koreli'yi anlatacagim. Dedim ya fazla rüzgar yok plajda, Koreli aslinda sicaga karsi dogal bir kacamak noktasi. Sabah kahvaltisi ve Türk Kahvesi'nden tutun, gece gec saatteki karpuzuna kadar genis bir yelpazede hizmet veriyor. Yogunluguna ve gördügü ilgiye ragmen, servis seviyesinden ve güler yüzünden taviz vermemis, ya da en azindan benim tecrübem bu sekilde. Ayni gün icerisinde üc ayri zaman diliminde gittim; birincisi kahvalti arkasi kahve icin, ikincisi ögle yemegi icin, ücüncüsü ise ögleden sonra atistirmaligi icindi. Tüm bu ziyaretlerde iki kisi yedigimiz ve ictigimize karsilik bahsis dahil 130TL civarinda öedim. Tabaklari doyurucu, lezzetleri belki mükemmel degil ama tatminkardi. Ha fotograf cekmedigim icin asagidaki fotograf asirma, o da benim ayibim. Özetle diyorum ki, tekel konumunda olmasina ragmen, memnuniye
t saglamasi takdir edilesi.

https://foursquare.com/explore?mode=url&near=Tenedos%2C%20Turkey&nearGeoId=72057594038248636&q=koreli

2.Sandal:
Aslinda degerli tavsiyelerle gittik, beklenti de büyüdü haliyle. Ama bana cok da matah bir yer degilmis gibi geldi gecenin sonunda(7.5 puan 10 üzerinden). Acikcasi üc ana sebebi var bu durumun, ilki cogu mezenin ve ara sicagin icine peynir sokusturmalari, ki bu haliyle subjektif bir sebep, ikincisi orada güzelim sardalya dururken ille süpheli deniz levregi diye israrci olmalari, ücüncüsü de 28TL'ye sattiklari ahtapot izgaranin 10-12cm uzunlugunda tek bir bacaktan olusmasi. -asagidaki fotograf yine asirma ama mizansen ayni-. Tamam anliyorum, deniz ürünü pahali, ama birader bu sattiginiz seyin porsiyonunu az büyütüp fiyatini da az arttirin yani! Mezelerden fava iyi sayilirdi, elmali semizotu degisik bir tat idi, patlican ezme de ortalama. Olabildigince cig hazirlamislar, ki bence olumlu anlamda degisik olmus, bu konuda haklarini teslim etmeliyim. Sarap olarak saadece Bozcaada mahsullerini satmalarini da ben olumlu karsiladim, beyaz Karga'nin sisesi 90TL. Sonuc olarak sarap disindaki 4 parca meze, ki porsiyonlari kücük-orta arasi, bir dal ahtapot, bir tabak sardalya ve bir tabak tekire 147TL vermis olduk. Bana fazla geldi acikcasi, ama atmosferi Bozcaada'nin genel ruhunu yansitiyor ve güzel müzikler ile de havayi renklendiriyorlar diye bir zügürt tesellisini eklemeden bitirmek istemiyorum. Gidecekseniz rezervasyon sart gibi.

https://foursquare.com/v/sandal/4e307febd164611cfed55f2e

3.-4 Hanimeli-:


Burasi da özel bir tavsiye ile gittigimiz yerlerden. Adiyla da müsemma-uyumlu oldugu üzere, dört kadinin ortak girisimi ve kendi el emeklerini satiyorlar. Sarma-manti ve mafis tatlisindan olusan mönüyü yedik ve lezzet acisindan fazlasi ile memnun kaldik. Özellikle sarmalar, gercekten ince ince sarilmis ve kivaminda pisirilmislerdi, ki böylesini disarida bulmak cok zorlasti. Mantilar Balikesir tipindeydi, daha dolgun diyeyim, Mafis tatlisi da bir cesit Balikesir tatlisi zaten. Kisacasi adada rahatlikla ugranabilecek yerlerden. Sunu da hatirlatmaliyim ama. bu yediklerimizin günahi 54TL olarak döndü ve yine bana cok geldi. Belki kiralar cok yüksek, belki adada masraflar ortalamanin üzerinde, ya da bana bir seyler oldu yurtdisina tasindiktan sonra, bilemiyorum...

https://foursquare.com/v/4-han%C4%B1meli/4e20192ba80968cf3e31124c

Not: 6.9 puani verenler halt etmis, o kadar da degil yani az bucuk sarma ne manti ne biliyoruz.

Kalacak yer icin de bir iki not ekleyip kapatayim. Adanin mimarisi geregi odalar genelde kücük ve konforsuz. Bu durumu kabullenmek bir secenek, kabullenmeyip daha cok ödemek ikinci bir secenek. Hera Otel, iki secenegin arasinda kalanlar icin mantikli bir secim olabilir, benden söylemesi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder